Voglio tilrettelegger for effektiv eierskifteprosess for kjøretøy hos Fremtind Service AS
Norges største AutoPASS-utsteder, Fremtind Service satser stort på å utvikle selskapet med innovative løsninger som bidrar til enklere biløkonomi for sine kunder. I den forbindelse investerer Fremtind Service i en rekke plattformtjenester og automatiseringsløsninger, deriblant Microsoft Dynamics 365 og Boomi.
Statistikker viser at omtrent 10% av alle bileiere har opplevd å måtte betale for ny eiers bompasseringer. Utfordringen her er at det er bileiers ansvar å holde AutoPass avtalen oppdatert. Her er det Fremtind Service har lansert en tjeneste, å gjøre hverdagen rundt eierskifte enklere og mer korrekt.
Voglio i samarbeid med Sopra Steria
Voglio har i samarbeid med Sopra Steria utviklet en digital løsning som forenkler eierskifte av bil for Fremtind Service kunder. Løsningen hindrer en kjent «bompengefelle»ved å automatisk varsle alle Fremtind Service kunder, som har solgt sin bil, til å avslutte gammel AutoPASS-avtale.
Ny løsning sikrer at forrige eier av bilen unngår å betale for ny eiers bompasseringer. Dette vil alle kjøretøy eiere, både privat personer og virksomheter, kunne dra nytte av. Løsningen sparer eiere for unødvendige bompengeutgifter og forenkler eierskifteprosessen betydelig. Den representerer et innovativt eksempel på digitalisering og forbedrer kundeopplevelsen.
Leveranser i samarbeidet
Voglio har stått for utviklingen av den underliggende infrastrukturen, basert på Microsoft-teknologi og Boomi iPaaS-plattformen. Sopra Steria har utviklet funksjonalitet i Microsoft Dynamics 365 Marketing som sikrer automatisk utsending av meldinger til Fremtind Service sine kunder.
Voglio – en langsiktig partner til Fremtind Service
Voglio har et mangeårig partnerskap med Fremtind Services. Vi er stolte av å ha bidratt til en rekke ulike verdifulle løsninger som benyttes både internt, mot partnere og mot deres kunder. Voglio har pågående leveranser innen integrasjon ved hjelp av Boomi iPaaS plattformen, strukturering og sikkerhet basert på Microsoft-teknologi og applikasjonsutvikling ved hjelp av Appfarm. Voglio er også rådgiver inne strategi, prosess og produktutvikling. Voglio med partnere innehar dermed en nøkkelrolle i utviklingen av Fremtind Services og deres strategi for digitalisering og innovasjon.
Se også følgende websider for mer info:
Fremtind Service varsler kunder og hindrer bompengefelle | Fremtind Service (ntb.no)